Ćwiczenia wspinaczkowe dla początkujących

0

Wiemy już dlaczego warto zacząć się wspinać i jak powinna wyglądać nasza pierwsza wizyta na ściance wspinaczkowej. Zapoznaliśmy się także z podstawowymi zasadami dotyczącymi rozgrzewki. Zobaczmy więc jakie ćwiczenia wspinaczkowe powinniście na początku wykonywać.

Jak już zapewne wiecie, w pierwszej kolejności musimy się skupić na doskonaleniu naszych umiejętności technicznych, szlifowaniu płynnej wspinaczki opartej w głównej mierze na właściwej pracy nogami, a także testowaniu i przyswajaniu nowych technik wspinaczkowych. W czasie tych pierwszych treningów z pewnością zabraknie takich elementów jak przerzucanie ton żelaza, wielogodzinnego podciągania na drążku, ale nie oznacza to wcale, że takie treningi będą nudne. Z pewnością będzie to dla Was ciekawa przygoda, która w wielokrotnie zaskoczy Was tym, jak proste rozwiązania skutecznie pozwalają nam wygrać walkę z grawitacją.

trening-wspinaczkowy-dla-poczatkujacych

Poniżej prezentujemy kilka bardzo fajnych i prostych ćwiczeń wspinaczkowych, które poprawią Wam świadomość swojego ciała podczas wspinaczki, a także na konkretnych przykładach pokażą Wam jak ważnym elementem wspinaczki są nogi. Niektóre ćwiczenia możecie wykonywać samotnie podczas wspinaczki na boulderowni, niektóre jednak można zrealizować wyłącznie wspinając się na wędkę. Mamy nadzieję, że urozmaici to Wasze pierwsze treningi, bez względu na to czy wspinacie się w grupie tak samo jak Wy zajawionych na wspinanie przyjaciół, czy trenujecie w pojedynkę.

Ćwiczenia wspinaczkowe dla osób początkujących

1. Wspinaj się stosując zasadę trzech punktów podparcia

Prosta zasada, która sprawdza się nie tylko w różnych codziennych sytuacjach, ale także we wspinaniu ;) O czym ona mówi? Mianowicie o tym, że wykonując ruch ręką do następnego chwytu, lub podnosząc nogę na wyższy stopnień pilnujemy tego, aby pozostałe trzy kończyny znajdowały się w kontakcie ze ścianą. W kontakcie tzn. dłonie mocno trzymają chwytów, a nogi stabilnie stoją na stopniach. Tym samym nie dopuszczamy do sytuacji kiedy stojąc tylko na jednej nodze, sięgamy dłonią do następnego chwytu.

Wspinaczkę z wykorzystaniem zasady trzech punktów poparcia możecie trenować zarówno podczas wspinaczki z lina, jak i podczas boulderingu. Z pewnością poprawi ona Waszą pewność ruchów, pomoże ustabilizować ciało, a także zmusi do pamiętania o nogach.




  • ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here