Piętą do głowy, czyli ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy – część I

1

Patrzysz z zazdrością jak Twoi znajomi wyginają kolana na wszystkie strony? Albo nie dowierzasz, że możliwe jest wstawienie pięty w chwyt na poziomie głowy? Teraz wysokie wstawienie nogi już nie będzie dla Ciebie problemem dzięki kilku prostym ćwiczeniom.

Na początek jednak trzeba się skupić na przyczynie stanu, w którym znajduje się nasze ciało. Siedzący tryb życia, który prowadzi zdecydowana większość wspinaczy powoduje, że nasze mięśnie okalające miednicę są przykurczone. Przykurcze te są odpowiedzialne za zmniejszenie zakresu ruchu w stawie biodrowym. Prowadzi to też do złego ustawienia miednicy, a dalej do problemów z kręgosłupem. Dlatego tak ważne jest rozciąganie po każdym treningu, żeby zapobiegać przykurczom mięśni i przywrócić ich elastyczność, siłę oraz zakres działania.

Podstawowe ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy

Ćwiczenie 1 – Rozciągamy mięsień biodrowo lędźwiowy

Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy

Wykonanie ćwiczenia:

Postawa: Proste plecy, spięte pośladki i brzuch. Jedną nogę połóż przed sobą i zegnij pod kątem 90 stopni a drugą połóż na ziemi tak, żeby utworzyć kąt 90 stopni między podłogą a kręgosłupem. Miednicy nie wypychaj do tyłu a do przodu i wtedy odczujesz największą korzyść z ćwiczenia. Ruch wykonuj z nogi opartej o podłoże do przodu. Zakres ruchu nie musi być duży, ponieważ już przy lekkim przechyleniu odczujesz znaczące rozciąganie. Utrzymaj w tej pozycji ciało przez 30 sekund i zmień nogę wykroczną.

Wersja trudniejsza tego ćwiczenia:

Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczyOprzyj jedną stopę o ścianę ale tak by kolano nie dotykało ściany a było w niedużej odległości. Noga wykroczna jest zgięta pod kątem prostym. Plecy wyprostowane, mięśnie brzucha oraz pośladków napięte. Pozycję utrzymuj przez 30 sekund i zmień stronę.

1
2
3
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułZnamy zwycięzców Wrocławskiej Ligii Bulderowej 2016
Następny artykułTryTool 2017 nadchodzi!
Zainteresowana przekraczaniem granic swojego ciała i umysłu - poprzez streching ale też trening ogólnorozwojowy i mentalny we wspinaczce. Uwielbia pracę z ludźmi i czerpie dużo satysfakcji z sukcesów innych.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here