Piętą do głowy, czyli ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy – część I

1

Ćwiczenie 3 – Rozciąganie torebki stawowej stawu biodrowego, zginacza biodra

Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy
Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy

 

Wykonanie ćwiczenia:

Połóż jedną nogę na jakimś podwyższeniu (najlepiej na wysokości bioder) i połóż ręce tak, by stopa była między dłońmi. Następnie przesuń stopę za rękę przeciwną (czyli jeżeli mamy położoną lewą stopę to kładziemy ją za prawą dłonią i na odwrót). Następnie połóż kolano na zewnątrz do powierzchni na której leży stopa. Ugnij nogę która jest na podłodze tak, by kąt między nogami był rozwarty. Kolejnym krokiem jest zrobienie skłonu zachowując proste plecy.

Wersja trudniejsza tego ćwiczenia:

Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy Ćwiczenia rozciągające dla wspinaczy

Zacznij w pozycji klęku podpartego. Następnie jedną stopę przełóż na zewnątrz dłoni. Utrzymaj proste plecy, brzuch napięty. Wytrzymaj w tej pozycji 1 minutę po czym zmień stronę.

Tymi trzema ćwiczeniami rozpoczynam nowy cykl o zwiększaniu zakresu ruchu w stawach i dążeniu do elastycznego ciała.

Dziękujemy ścianie wspinaczkowej Avatar za użyczenie nam sali do wykonania zdjęć.




  • 1
    2
    3
    UDOSTĘPNIJ
    Poprzedni artykułZnamy zwycięzców Wrocławskiej Ligii Bulderowej 2016
    Następny artykułTryTool 2017 nadchodzi!
    Zainteresowana przekraczaniem granic swojego ciała i umysłu - poprzez streching ale też trening ogólnorozwojowy i mentalny we wspinaczce. Uwielbia pracę z ludźmi i czerpie dużo satysfakcji z sukcesów innych.

    1 KOMENTARZ

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here